רמת גן במרכז... העניינים!

רכישת דירה בתל אביב הפכה לחלום רחוק בקרב רבים מאזרחי המדינה. השכרת דירה עבור משפחה בעיר ללא הפסקה גם היא כבר הפכה לסיפור יקר. עם זאת, אנשים בכל זאת מבקשים להישאר כמה שיותר קרוב למרכז העניינים ומחפשים אלטרנטיבות, מה שהופך את הערים הסמוכות לת"א ליעד נדל"ני מבוקש.

היא אחת מהערים הגדולות והמבוקשות במרכז, נמצאת במרחק נגיעה מת"א וגובלת גם עם גבעתיים, קריית אונו ובני ברק - הלוא היא רמת גן! בתחומה של העיר נמצאים האצטדיון והפארק הלאומי, בי"ח תל השומר, קניון איילון המחודש, הספארי, אוניברסיטת בר אילן וכמובן מתחם הבורסה היוקרתי המשגשג.

בשנים האחרונות עוברת העיר רמת-גן התחדשות עירונית מואצת בעידוד וביוזמת העירייה. לאחר שנים רבות של התמקדות בבנייני משרדיים באזורי התעשייה של העיר, הבינו כי הגיע הזמן לשפר גם את פני העיר ובנייני המגורים. אין כמעט עתודת קרקע פנויה לבנייה של שכונות חדשות ברמת גן, אך הביקוש לדירות גדל, ולכן אחד הפתרונות הוא אישור פרויקטים רבים של תמ"א 38 ופינוי בינוי.

קולנוע 'רמה' הישן ששומר והפך למגדל מגורים. צילום: שלומי מזרחי

 

"ברמת גן מחזירים עטרה ליושנה" אומרת לנו ליאת דנינו, סמנכ"לית השיווק של אפריקה ישראל מגורים "בדומה לערים גדולות אחרות בארץ ובעולם, רמת גן שנחשבה במשך שנים לאחת האיכותיות והיקרות בישראל, עוברת תהליך התחדשות של מרכז העיר ומציעה כיום מגוון יתרונות הממצבים אותה שוב כאלטרנטיבה אמיתית למטרופולין השכנה".

"בשנים האחרונות, בישראל בכלל וברמת גן בפרט, התגברה המודעות לחשיבותם של מרכזי הערים הוותיקים והדיון בנושא זה החל לתפוס חלק אינטגרלי מסדר יומן של הרשויות המקומיות. גם ברמת גן הפנימו שהפעילות העירונית מתכתבת עם המרכז באופן רציף וכפועל יוצא השכילו להבין שחיזוק מרכז העיר על-ידי פיתוח וחידוש המרחב הציבורי הינו תנאי הכרחי למשיכת התושבים חזרה אל מרכז העיר, כך שייתן מענה הן לזוגות צעירים והן לקהל הגמלאים הוותיק שמתגורר במקום".

רמת גן בתנופה. צילום: שלומי מזרחי

 

רמת גן היא אחת הערים המובילות בתחום זה. אם תיסעו ברחבי בעיר, בוודאי תבחינו כי אין כמעט רחוב שאין בו בניין אחד לפחות אשר נמצא בתהליך של התחדשות או עתיד להיות בקרוב, מה גם שיש עוד פניות ובקשות רבות הנמצאות בתהליכי אישור בעירייה. העיר בהחלט משנה את פניה, הפרויקטים האלו עונים גם לצורך בחיזוק המבנים הישנים שנבנו לפני שנים רבות ולא עומדים בתקנים של היום, ובמקביל מגדילים את היצע הדירות החדשות למשפחות המעוניינות להתגורר בר"ג.

רבים סבורים כי בעבר הקלה העירייה מאוד על יזמים וקבלנים במתן אישורים לבניות חריגות. דבר שגרם ללחץ גדול מאוד על תשתיות כמו צירי תחבורה, מקומות חניה ומוסדות ציבור. בשנה האחרונה בעקבות התנגדויות רבות ליישום תמ"א 38 בעיר, מונו ע"י הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה האדריכלית מרים ארז והשמאית לבנה אשד בכדי לבדוק את ההתנגדויות לתוכנית. הן בדקו ובחנו את האפשרות לזכויות בנייה, שיאפשרו היתכנות וכדאיות כלכלית לפרויקטים, אך לא במידה שתפגע באיכות התושבים בעיר. הוגש דו"ח עם המלצות לתיקון התוכנית, המלצותיהן משנות באופן משמעותי את התוכנית המופקדת, ובכל זאת היזמים והקבלנים הגיעו למסקנה שלמרות הצמצומים, הפרויקטים עדיין עומדים במבחן הכדאיות ועדיין רווחיים עבורם. לאור כך אנו נמשיך לראות התחדשות עירונית בכל רחבי העיר.


מתחם הבורסה. אחד המתחמים היוקרתיים בישראל. צילום: שלומי מזרחי 


אסף סימון, מנכ"ל אפריקה התחדשות עירונית
חברת בת של אפריקה ישראל מגורים ופועלת בעיר תחת השם "סביוני העיר" מסר לנדל"ן קום: "העיר רמת גן מובילה בשנים האחרונות את תחום ההתחדשות העירונית, וזאת, מתוקף החשיבות הרבה אותה מייחסת העירייה לצורך בחידוש והצערת מרכז העיר והשכונות הסובבות אותה. אנו מאמינים בפוטנציאל הרב הטמון בעיר רמת גן, המספקת לתושביה ולתושבי הסביבה מספר רב של מקומות תעסוקה, חינוך, בריאות, בילוי, נגישות וחיבור לצירי תנועה מרכזיים, ומסלול עתידי של הרכבת הקלה. כל אלה יחד מהווים כר פורה לצמיחה והתחדשות קהילתית ועירונית. אנו שמחים לקחת חלק מרכזי בתהליכי ההתחדשות העירונית המאפשרים מחד, לבעלי הדירות הישנות בעיר לשדרג את רמת חיים והביטחון האישי ללא כל עלות מצדם, ולעבור לבניין חדש הכולל מעלית מפרט משודרג חניה וממ"ד לכל דירה, ומאידך, להוות חלק מסל הפתרונות למצוקת הדיור בעיר, ולאפשר לרוכשים פוטנציאלים הזדמנות למגורים בעיר. וזאת, לצד פעולות ההתחדשות העירונית המתרחשות בעיר במבנים ובתשתיות במקביל".

 

יעד נדל"ן מבוקש

רמת גן הפכה עם השנים ליעד נדל"ן מבוקש, ולא רק בשל הקרבה שלה לת"א או בגלל שהמחירים בה זולים יותר מאשר תל אביב. היא נחשבת לעיר ירוקה מאוד, עם 25% שטחים ירוקים ביחס לבנויים, גינות ופארקים שכונתיים רבים, מערכת החינוך שלה זוכה לשבחים ולפרסים ונחשבת לאחת ממערכות החינוך המוערכות ביותר בישראל, החל מגילאי הגן ועד לסיום התיכון. לתלמידי העיר יש אפשרויות בחירה רבות בתחומי עניין שונים והכל בתמיכה ובמימון של העירייה. וכמובן שאי אפשר להתעלם מהיתרון שיהיה לעיר בעוד כמה שנים כאשר יסתיימו העבודות על הרכבת הקלה. תהיה לתושבי העיר גישה קלה ומהירה ליעדים רבים באזור המרכז. 

 

פארק הלאומי רמת גן. מקום קסום בלב העיר. צילום: שלומי מזרחי

 

גם במרחב הציבורי יש השקעה רבה, החל מפיתוח אזורי בילוי, תרבות, מסחר ופנאי. עיריית רמת גן מעודדת עסקים קטנים, כך לדוגמא רחוב ביאליק המפורסם שהיה בתרדמה במשך שנים רבות, מתחיל להתעורר מחדש עם חנויות בוטיק, בתי קפה ומסעדות, ובנוסף, בנייה מחודשת של בניינים ומגדלים.

 

רמת גן חווה מצוקת קרקעות חופשיות, ולמרות זאת, נבנית לה בקצב מהיר בשנים האחרונות שכונת "קרניצי החדשה" הסמוכה לשכונת קרניצי הוותיקה והיוקרתית. היא ממוקמות במיקום אסטרטגי, סמוך למרכז הרפואי תל השומר ואוניברסיטת בר אילן, כביש מכבית -471, וכביש 4. בהמשך, בסמוך לה יהיו שתי תחנות של הרכבת הקלה (הקו הסגול).  השכונה הוותיקה מאופיינת בעיקר בבנייה צמודת קרקע, אך בשכונה החדשה עתידים להיות מגדלים בני 21-25 קומות לצד בתים צמודי קרקע ובניינים של 4-5 קומות, אשר נבנים בבנייה ירוקה בהתאם לתקן הישראלי. כל זאת סביב ריאה ירוקה וגדולה, מרכז מסחרי, ומבני ציבור שכונתיים.

 

הדמייה לפרויקט 'קריניצי החדשה'

 

להיט חדש שהופך למבוקש ביותר ברמת גן הוא מתחם עלית החדש. על חורבות מפעל השוקולד המוכר, נבנים מגדלים רבי קומות במיקום מעולה, המבטיחים להיות זירה תוססת לאוכלוסייה צעירה ואיכותית. המתחם ממוקם סמוך לעורקי תנועה ראשיים, לרכבת ישראל, הרכבת הקלה, למתחם הבורסה שכבר עכשיו הופך להיות מרכז העסקים, הפנאי והבילוי המבוקש ביותר באזור והכי קרוב שאפשר לת"א. היזמים מציעים דירות בגדלים שונים המתאימים גם לזוגות שרוצים להישאר במרכז העניינים וגם למשפחות.

 

נראה שיש עוד הרבה למה לצפות בעיר המתחדשת.